car-repair-362150_1280

Elektronik samochodowy zawód przyszłości

Coraz szybszy rozwój techniki sprawił, że nastąpił gwałtowny wzrost wymagań u wszystkich klientów firm i salonów samochodowych. Przyszli kierowcy stają jeszcze bardziej wymagający. Od producentów samochodów, poza niezawodną konstrukcją, ograniczają potrzebę kosztownych napraw, zaczęto wymagać również komfortu podczas jazdy i wyróżniającej się spośród innych pojazdów stylistyki.

Większą uwagę zaczęto zwracać również na bezpieczeństwo pasażerów i kierujących, ekonomię w kosztach i ekologiczny wpływ na środowisko. Współcześnie najnowocześniejsza elektronika samochodowa montowana jest we wszystkich samochodach klasy wyższej, ale coraz częściej elementy, przy których konieczny jest elektronik samochodowy, dają się odnaleźć w samochodach o niższych standardach i cenach.

Elektronika samochodowa w najnowszych modelach samochodów

Niemieckie Audi zapewnia swoim klientom samochody z serii A6, które posiadają między innymi reflektory o nazwie Xcnon Plus z układem spryskiwaczy i automatyczną opcją regulowania ich zasięgu. Dodatkowo montowane są fotele ze skórzaną tapicerką, w których wdrożono elektryczne regulowanie ich pozycji oraz możliwość ich podgrzewanie.

Kierowca posiada dostęp do bezstopniowej skrzyni biegów określanej jako multitronic. Przy tym wszystkim, jako opcję dodatkową, zapewniono montowaną seryjnie klimatyzację, posiadającą w sobie nowy utworzony czujnik filtrujący. Jego zadaniem jest dbałość o to, by do wnętrza samochodu nie przedostawały się żadne nieprzyjemne zapachy dla pasażerów i kierowcy. W takich wypadkach zamyka on automatycznie dopływ powietrza do wnętrza pojazdu. W momencie, gdy powietrze będzie już bardziej przyjazne, czujnik bez udziału kierującego przełącza tryb klimatyzacji na obieg świeżego powietrza z zewnątrz.

Elektronika samochodowa oznacza bezpieczną jazdę

Jednym z bardziej rozwiniętych unowocześnień to asystent wspomagający proces hamowania. Jest to integralny element najnowszej generacji systemu ESP. W momencie, w którym wystąpi konieczność awaryjnego hamowania, automatycznie wzrasta ciśnienie hamowania. Polega to na tym, że elektronika hydraulicznego asystenta analizuje sytuację na podstawie wyników związanych szybkością i siłą nacisku wywieranego na pedał hamulca.

Wówczas w ciągu ułamka milisekund w sposób automatyczny następuje wzrost ciśnienia w procesie hamowania o wartość przekraczającej wytworzoną przez kierowcę za pośrednictwem pedału hamulca.

Elektronika samochodowa ułatwia jazdę

Z kolei jeszcze inną cechą jest wspomaganie układu kierowniczego określanego jako Servotronic. Jego działanie ściśle powiązane jest z prędkością jazdy. Twórcy samochodu dodali również elektroniczny tachometr „logbook”. Przedstawiany jest jako pierwszy system na świecie, który montowany jest w sposób seryjny. Korzysta on z danych napływających z systemu nawigacji, przez co samodzielnie zapisuje miejsce rozpoczęcia i końcowy przystanek w podróży.

Przewiduje się, że w najbliższej przyszłości największy postęp dokona się w kwestii bezpieczeństwa pasażerów i kierowcy, większej dbałości o ochronę środowiska, sposobach kierowania ruchem, ale także w możliwościach zastosowania alternatywnych źródeł energii, Wszystko to wydarzy się w związku ze zmianami w budowie silników samochodowych.

www.auto-elektronika.pl (Elektronik Samochodowy Katowice)

O Redakcja

Autorem artykułu jest Redakcja serwisu bre.net.pl. Kopiowanie w części lub całości bez zgody redakcji jest zabronione.